- Jak zapakować i zaadresować paczkę?
- Brexit i odprawa celna
- Jak pakować delikatne rzeczy w paczce
- Kurier nie przyjechał - co robić?
- Jak mogę śledzić moją przesyłkę?
- Czy mogę nadać walizkę?
- Jakie mogą mieć wymiary i wagę paczki ?
- Czy mogę wysłać alkohol, narkotyki, tytoń? Czego nie można pakować?
- Czy mogę wysłać opony w paczce?
- Moja paczka zaginęła lub uległa zniszczeniu - co mam zrobić?
- Ile czasu trwa dostarczenie paczki?
- Kiedy otrzymam numer do śledzenia paczki (tracking number)?
- Co zrobić, aby paczka została odebrana następnego dnia?
- O której godzinie kurier przyjedzie po odbiór przesyłki?
- Jak mogę zapłacić za przesyłkę?
- Ile czasu trwa realizacja zamówienia i kiedy otrzymam potwierdzenie?
- Kurier nie przyjechał po przesyłkę, co zrobić?
- Czy mogę zapłacić kurierowi za przesyłkę?
- Czy mogę wysłać przesyłkę za pobraniem?
- Popełniłem błąd przy składaniu zamówienia, co teraz?
- Czy mogę otrzymać fakturę ?
Jak zapakować i zaadresować paczkę?
Każda przesyłka musi być czytelnie i trwale zaopatrzona w adresy nadawcy i odbiorcy, a więc w imię i nazwisko, ulicę, miasto włącznie z kodem pocztowym i krajem.
W zależności od wybranej usługi kurier przywiezie ze sobą list przewozowy lub musisz go wydrukować przed przyjazdem kuriera. Upewnij się, że list przewozowy zawiera poprawne dane, a jeśli wysyłasz więcej niż jedną przesyłkę, to upewnij się, że każda z przesyłek otrzymała poprawną etykietę. Usługa z/do UK wymaga wydrukowania etykiety.
WAZNE - kazda paczka nadana w serwiesie paczkowym musi byc w kartonie o regularnych ksztaltach do max 30kg i wymiarach zgodnych z podanymi w zamowieniu. Nadanie paczki w opakowaniu niestandardowym badz przekroczenie wymiarow wiazac bedzie sie z oplata £50 badz zawroceniem paczki.
Jezeli masz watpliwosci czy Twoja paczka jest standardowa skontaktuj sie sie z nami na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Brexit i odprawa celna
Obecnie oferujemy tylko usługi od osoby prywatnej do osoby prywatnej jako prezentu o wartości do £36.
W usługach kurierskich z VAT-u i cła zwolnione są przesyłki o wartości do ok. £36/ 45 EUR/ 200 zł. Jednak kwota ostateczna zależy od kursu walutowego i przelicznika, który stosuje agencja celna.
System AngliaPolska.pl nie przepuści pojedynczych zamówień o wyższej wartości, także nie musisz liczyć samodzielnie.
Deklaracja na potrzeby odprawy celnej jest opinią nadawcy. To Ty decydujesz, ile warte są przedmioty w paczce.
Od Brexitu nie zdarzyło się, aby agencja celna UPS badz DHL miała wątpliwości, co do wpisanej wartości towaru.
Agencja celna nie kwestionuje Twojej wyceny, o ile jest ona racjonalna. Laptop wart £10 lub 30 kg paczka o wartości £5 mogą budzić podejrzenia :)
Po złożeniu zamówienia wyślemy dokumenty celne, które należy wydrukować i dołaczyć do paczki.
Paczki z Anglii do Polski - Usługa UPS - wymagane jest wydrukowanie etykiety. Dokumenty celne wysyłamy do przewoznika elektronicznie.
Paczki z Polski do Anglii - Usługa DHL - należy wydrukować etykietę i dokumenty celne (4 kartki), które z kolei należy dokleić do paczki, w przezroczystej koszulce do zewnetrznej strony paczki. Ich brak spowoduje zwrot paczki do nadawcy ( na jego koszt).
Paczki z/do Irlandii Płn. nie wymagają odprawy celnej. Należy wydrukować tylko etykietę, którą wylśemy na email.
Podajemy kilka rad jak nadać paczkę po brexicie:
- wysyłaj cześciej ale mniejsze paczki - paczki o niskiej wartości (£36) zwolnione sa z cła. Małe paczki nie wzbudzaja podejrzen agencji celnej :)
- nadawaj paczki TYLKO od osoby prywatnej do prywatnej.
- NIE nadawaj paczki z adresu firmy gdyż takie paczki agencja celna traktuje jako komercyjne i naliczy cło.
- nadawca i odbiorca powinnien byc inny gdyż wysyłamy paczki jako "prezent". Nie nadawaj paczki od siebie do siebie.
Jak pakować delikatne rzeczy w paczce
Delikatne rzeczy - do wysyłki delikatnych rzeczy należy użyć wyspecjalizowanych materiałów do pakowania. Specjalnych kartonów, folii bąbelkowej, wypełniaczy foliowych z powietrzem, wypełniaczy styropianowych, którymi odpowiednio zabezpieczamy wnętrze przesyłki (np. szkło i porcelanę). Delikatne przedmioty zawsze wysyłane są na Twoje ryzyko. Paczki zawsze są sortowane automatycznie, a kurierzy ponoszą ograniczoną albo żadną odpowiedzialność w przypadku zniszczenia takiej przesyłki. UWAGA! Telewizory wysyłacie Państwo na własną odpowiedzialność. Prosimy o uważne przeczytanie regulaminu przewoźnika przed nadaniem przesyłki. Sprzęt elektroniczny typu monitory, telewizory itp. należy zawsze przesyłać w oryginalnych kartonach, ponieważ są one dostosowane do transportu.
Kurier nie przyjechał - co robić?
Jako broker usług kurierskich przekazujemy zlecenia firmie UPS, DHL, DPD, GLS która przejmuje odpowiedzialność za poprawną realizację zlecenia kurierskiego. Jeśli kurier do Państwa nie przyjechał, to bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację.
Proponujemy Państwu dwa rozwiązania: nadanie paczki w punkcie badz ponowienie odbioru na nastepny dzien roboczy. Wyślij dyspozycję na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Czy wiesz, ze mozesz doręczyć przesyłkę osobiście do oddziału?
Adres najbliższego oddziału znajdziesz na stronie Przewoźnika:
DPD Polska: znajdź oddział,
UPS UK: znajdź oddział,
DHL Polska: znajdź oddział,
DHL Biuro Obsługi Klienta: +48 42 6 345 345. Wybierz opcję 4, następnie 1, a potem 2.
DHL Polska - Zgłoszenie reklamacji / dyspozycji, skargi na kuriera - https://dhl24.com.pl/pl/claim/disposition/create.html?ps=1
DPD UK: znajdź oddział,
GLS PL: znajdź oddział - dotyczy tylko lokalizacji oddziałów GLS (brak możlwiości osobistego doręczenia przesyłki do ParcelShopu)
Jezeli zdecydujesz sie na doreczenie paczki do punktu, pamietaj aby miec ze soba wydrukowna etykiete. Punkty czynne sa rowniez w weekendy nawet do godz 22:00.
Biuro Obslugi Klienta DPD dla IRLANDII Polnocnej: https://dpd.ie/Help/Contact-us
Biuro Obslugi Klienta DPD dla UK: https://www.dpd.co.uk/content/how-can-we-help/contact.jsp
Nasze Biuro Obsługi Klienta jest także do Państwa dyspozycji pod numerami:
Tel:
(UK) +44 20 3287 4650
(PL) +48 12 361 3230
badz na email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefoniczne Biuro Obsługi Klienta jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-16.00 czasu brytyjskiego, 10.00-17.00 czasu polskiego. Na korespondencje emailowa odpowiadamy do godz 20.00 czasu polskiego.
Nie mozesz sie dodzwonic? Napisz e-mail na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. odpowiemy expressowo.
Jak mogę śledzić moją przesyłkę?
Po złożeniu zlecenia na paczkę otrzymasz od nas lub bezpośrednio od przewoznika numer listu przewozowego czyli tak zwany tracking number. Zostanie on wysłany na podany przez Ciebie email podczas składania zamówienia.
Przesyłkę możesz śledzić bezpośrednio na stronie przewoźnika wpisując numer trackingowy w odpowiednim polu:
• DPD Polska: śledzenie przesyłki DPD w Polsce,
• DPD UK: śledzenie przesyłki DPD w Wielkiej Brytanii,
• UPS UK: śledzenie przesyłki z Wielkiej Brytanii,
• DHL Polska: śledzenie przesyłki z Polski do Wielkiej Brytanii,
• GLS: śledzenie przesyłki GLS,
Czy mogę nadać walizkę?
Gdy rosną opłaty za bagaż dodatkowy w samolotach przesyłka walizki kurierem jest tanią i bezpieczną alternatywą dla przewiezienia większej ilości rzeczy. Nadając Bagaż należy walizkę umiescic w wytrzymalym kartonie. Proszę pamiętać, że nasi partnerzy spedycyjni nie ponoszą odpowiedzialności za pakowanie a jedynie za zawartość paczki. Torba lub plecak NIE traktowane są jako opakowanie. Od torby mogą łatwo odkleić się informacje o Odbiorcy w postaci listu przewozowego. Dlatego tak ważne aby torba podrozna, walizka zapakowana byla w karton. Paczki są sortowane w automatycznych sortowniach, dlatego należy zadbać, aby nie było elementów wystających, które mogą zaczepić paczkę (plecak, walizkę) o elementy sortowni i doprowadzić do jej zniszczenia. W przypadku zniszczenia przedmiotów w sortowni poprzez nienależyte opakowanie firmy ubezpieczeniowe mogą nie uznać naszej reklamacji. WAZNE - kazda paczka nadana w serwisie paczkowym musi byc w kartonie o regularnych ksztaltach. Nadanie paczki w opakowaniu niestandardowym wiazac bedzie sie z oplata £50 badz zawroceniem paczki.
Jakie mogą mieć wymiary i wagę paczki?
-
Maksymalna waga jednej paczki nadawanej w naszym serwisie na trasie UK-PL-UK to 30 kg wraz z opakowaniem. Długość nadłuższej krawędzi paczki nie może przekroczyć 75 cm. Ważne, aby suma obwodu podstawy i wysokości opakowania nie przekroczyły 250 cm, gdzie wysokość stanowi najdłuższy bok paczki według wzoru 2xL + 2xW + H = max. 250 cm (gdzie: L - długość; W - szerokość; H - wysokość, najdłuższa krawędź). Przykladowy max wymiar paczki to 60cm x 50cm x 50cm. Nie zastosowanie się do powyższych wymogów łączy się z naliczeniem dodatkowej opłaty zgodnie z cennikiem.
Jezeli masz wieksza paczke skontaktuj sie z nami po wycene indywidualna na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Czy mogę wysłać alkohol, narkotyki, tytoń? Czego nie można pakować?
Przesyłanie w paczce wyrobów alkoholowych, tytoniowych, papierosów, narkotyków, materiałów pirotechnicznych, broni jest surowo zabronione i w przypadku wykrycia przesyłka zostanie zarekwirowana przez przewoźnika. Listę przedmiotów nie dopuszczonych do transportu znajdziemy tutaj.
Czy mogę wysłać opony w paczce?
Tak, można wysłać opony w paczce, ale należy zastosować specjalną formę pakowania. Czytaj wiecej.
Moja paczka zaginęła lub uległa zniszczeniu - co mam zrobić?
Podczas dostarczania paczki przed podpisaniem potwierdzenia otrzymania paczki, które jest równoznaczne z odbiorem jej i potwierdzeniem, iż została dostarczona w sposób należyty, należy rozpakować paczkę i sprawdzić jej zawartość PRZY KURIERZE. W chwili otrzymania uszkodzonej paczki powinniśmy sporządzić raport zniszczenia paczki PRZED podpisaniem jej przyjęcia. Jeśli zaistniała taka sytuacja prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta. Przesyłki ubezpieczone są w zawartej kwocie za transport do £50 na wypadek uszkodzenia lub zagubienia przesyłki.
Jezeli masz pytania skontatkuj sie z nami na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Ile czasu trwa dostarczenie paczki?
Paczki do 30 kg dostarczane są w przeciągu 4 do 7 dni roboczych. Dzień nadania paczki jest liczony jako dzień zero i dopiero od następnego dnia roboczego liczymy pięć dni roboczych. Warto nadmienić, że przewoznik gwarantuje dostarczenie przesyłki w przedziale czasowym do 14 dni, jednak standardowo przesyłki dostarczane są w przeciągu 3- 5 dni. W przypadku szkockich wysp Orkney i Szetlandów przeciętny czas dostarczenia paczki może wydłużyć się do 14 dni. Paczki doręczane są od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 17:00.
Kiedy otrzymam numer do śledzenia paczki (tracking number)?
W przeddzien badz w dniu realizacji zlecenia zostanie wysłanyemail o przydzielonym numerze trackingowym.
Co zrobić, aby paczka została odebrana następnego dnia?
Aby paczka została odebrana następnego dnia, zamówienie musi zostać złożone i opłacone do 13.00 czasu polskiegoo poprzedniego dnia roboczego.
O której godzinie kurier przyjedzie po odbiór przesyłki?
-
Dla zamówień z Wielkiej Brytanii do Polski godziny odbioru przesyłek to 09:00 - 17:00.
-
Dla zamówień z Polski do Wielkiej Brytanii godziny odbioru przesyłek to 9:00 - 18:00. Przewoznik nie oferuje możliwości ustalenia konkretnej godziny odbioru przesyłki ale 3 godzinny przedzial o ktorym poinformujemy Panstwa droga emailowa. Numer do kuriera mogą Państwo uzyskać, dzwoniąc na infolinię Obsługi Klienta DHL pod numerem +48 42 6 345 345. Wybierz opcję 4, następnie 1, a potem 2.
Jak mogę zapłacić za przesyłkę?
- Karty płatnicze, PayPal;
- Przelew na konto brytyjskie badz polskie (numer konta otrzymasz droga emailowa po złożeniu zamówienia);
Ile czasu trwa realizacja zamówienia i kiedy otrzymam potwierdzenie?
-
Jeśli płacisz kartą lub PayPal’em (w przypadku płatności natychmiastowych) realizacja zamówienia zajmie do 2 minut. W tym czasie otrzymasz od nas także potwierdzenie płatności.
-
W przypadku płatności przelewem, czas realizacji jest zależny od terminu, w którym dokonasz płatności. Od momentu otrzymania wpłaty Twoje zamówienie zostanie zaakceptowane w ciągu 24 godzin. Możesz przyspieszyć ten proces wysyłając nam potwierdzenie (w formie rzutu ekranowego lub skanu) od razu po dokonaniu wpłaty. PAMIETAJ: Aby paczka została odebrana następnego dnia, zamówienie musi zostać złożone i opłacone do 13.00 czasu polskiegoo poprzedniego dnia roboczego. Aby przyspieszyc proces ksiegowania przelewu bankowego, wyslij potwierdzenie dokonania wplaty na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Kurier nie przyjechał po przesyłkę, co zrobić?
W tej sytuacji proszę ponowic zlecenie wysylajac email na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Anulowanie zlecenia z winy nadawcy obciazone bedzie oplata za pusty podjazd kuriera, zgodnie z cennikiem.
Czy mogę zapłacić kurierowi za przesyłkę?
Nie. Kurier nie przyjmuje żadnych płatności. Płatność za przesyłkę musi być uregulowana przez serwis AngliaPolska.pl
Czy mogę wysłać przesyłkę za pobraniem?
Nie. Kurier nie przyjmuje żadnych płatności. Płatność za przesyłkę musi być uregulowana przez serwis AngliaPolska.pl
Popełniłem błąd przy składaniu zamówienia, co teraz?
Wypelnij ponownie formularz NADAJ PACZKE ale jej nie oplcaj badz wyslij wiadomosc na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Czy mogę otrzymać fakturę ?
Tak. Chcąc otrzymać fakturę skontaktuj sie z nami na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..