W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi dodatkowych opłat za przesyłki, dziś chcemy odpowiedzieć na kilka z nich. Jeśli nie chcesz płacić ani centa i ani grosza więcej – przeczytaj koniecznie!
Wielkimi krokami zbliża się sezon letni, czyli czas wzmożonego nadawania przesyłek. W związku z tym na okres szczytu paczkowego – firma kurierska UPS wprowadza wyższe dopłaty za duże paczki oraz elementy niestandardowe.
Wysyłasz przesyłki za pośrednictwem UPS?
Sprawdź, jakie typy paczek obejmą zmiany i z jakimi kosztami trzeba się liczyć.
Ulega zmniejszeniu maksymalna waga paczek z 30kg do 25kg. Dopuszczalne wymiary paczek UPS wynoszą: max waga: 25 kg, najdłuższy bok: 70cm.
Duża paczka UPS
- paczka, której obwód podstawy + wysokość jest wyższy niż 300cm ale nie przekracza 400cm
- ważąca ponad 25 kg
- dopłata od 500zł
Paczki przekraczające dozwolone limity UPS - paczka, która spełnia którykolwiek warunek:
- obwód podstawy + wysokość przekracza 400 cm lub
- najdłuższy bok ponad 274 cm lub
- waży ponad 70 kg
- dopłata od 1 900zł
Niestandardowe(nietypowa) paczka UPS
- mająca inne opakowanie niż karton
- nie będąca prostopadłościanem, posiadająca kształt cylindryczny, owalny - np.. torba, plecak, walizka, tuba
- której najdłuższy bok ma ponad 100 cm, lub drugi najdłuższy ponad 76 cm
- ważąca ponad 30 kg
- każda inna paczka wymagająca ręcznej obsługi
- dopłata od 100 zł
Pytanie nr 1: „Dlaczego podczas składania zamówienia został mi podany koszt przesyłki w wysokości £25.99 za każdą z trzech paczek, a teraz każecie mi dopłacić ?”
Cena przesłania paczki jest znana Klientowi jeszcze przed jej nadaniem. Całkowity koszt został podany w naszym Cenniku i zostaje potwierdzony w trakcie składania zamówienia. Wspomniana opłata to opłata nadgabarytowa, która wynika z przekroczenia dopuszczalnej wagi i/lub wymiarów paczki badz tez z faktu iz opakowanie paczki nie jest standardowe (inne niz karton). Maksymalne wymiary, jakie może mieć paczka, zostały określone w naszym Regulaminie. Opłata nadgabarytowa to żadne ukryte koszta, ani próba wyłudzenia, ale opłata naliczana przez firmę kurierską, z której usług korzystamy jako firma brokerska.
Pytanie nr 2: „Kiedy i jak są weryfikowane opakowanie,wymiary/waga paczek?”
Po odebraniu paczek od Klientów wszystkie trafiają na sortownię. W przypadku wyboru opcji UPS Standard jest to sortownia UPS. Tam każda paczka jest ważona i mierzona. Jeśli nie spełnia wymogów UPS Standard automatycznie zostaje wygenerowany protokół przeważenia, na którego podstawie zostaje naliczona wspomniana opłata nadgabarytowa. Protokół przeważenia zostaje przesłany do Klienta, co może potwierdzić bezpośrednio w UPS.
Pytanie nr 3: „Dlaczego dodatkowa opłata wynosi aż 100zł - 1900zł?”
Jeśli paczka waży więcej niż 30kg badz nie zapakowana jest w karton o regularnym ksztalcie zostaje przekierowana na inny serwis, tak zwany „ciężki”. Nie jest to standardowy serwis i jego cena jest znacznie wyższa.
Pytanie nr 4: „Dlaczego moja paczka została zatrzymana i żądacie ode mnie dodatkowych pieniędzy?”
Niestety, nie mamy innych narzędzi do walki z nieuczciwie zadeklarowanymi zamówieniami przesyłki. Wymiary i waga paczki są sprawdzane przez UPS ponad wszelką wątpliwość i jest to potwierdzone odpowiednim dokumentem. Kiedy Klient zamawiania paczkę na naszej stronie wielokrotnie jest informowany o konsekwencjach podania nieprawdy w danych paczki. W 99% przypadków Klienci nie reagują na wezwanie do uregulowania opłaty nadgabarytowej. My płacimy ją firmie UPS bez względu na wszystko. Dlatego jeśli nadgabarytowa paczka znajduje się w transporcie, Klient jest wielokrotnie informowany o konieczności wyrównania kosztów. Wiemy, że system nie jest idealny, ale pobieramy niskie prowizje i dlatego nie stać nas na płacenie takowych opłat dla UPS z winy nieuczciwych lub nieuważnych Klientów.
Pytanie nr 5: „Dlaczego wezwanie do opłaty nadgabarytowej dostaje po kilku miesiącach? Ile można oceniać, że paczka była za duża?”
Zgodnie z naszym Regulaminem zastrzegamy sobie prawo do bezterminowego wezwania do takiej dopłaty. Wynika to z faktu, że jako pośrednik, nie jesteśmy za każdym razem i natychmiast informowani przez firmę UPS, że właśnie trafiła do nich paczka o wadze lub wymiarach niezgodnych z regulaminem. UPS nalicza nam opłaty nadgabarytowe z opóźnieniem i dlatego zastrzegamy sobie prawo do jej ściągnięcia od Klienta bezterminowo.
Jak widzisz to, czy zapłacisz za paczkę £ 25.99, czy dojdzie do tego aż do 1900zl, zależy od Ciebie.
Najważniejsze, żebyś dokładnie sprawdzał wymiary każdej paczki i trzymał się Regulaminu. Jeśli masz wątpliwości – pisz lub dzwoń – nasi pracownicy służą pomocą. W ten sposób nie wpakujesz się w żadne dodatkowe opłaty :).